OKULUMUZ HEDEF LGS 2025 AKADEMİK KURUL KARARLARI

OKULUMUZ HEDEF LGS 2025 AKADEMİK KURUL KARARLARI

27.12.2022 636

 

YÜCEL ÇELİKBİLEK İMAM HATİP ORTAOKULU AKADEMİK KURUL KARARLARI

17/12/2022 Tarihinde Saat 12.00 Zümre Başkanları ve okul idaresi odasında toplandı. Akademik kurul üyeleri ve Akademik Kurul Koordinatörümüz aşağıdaki gündem maddelerini görüşmeye başladı;

Gündem Maddeleri:

1.      Okulumuzun akademik durumu.

2.      Öğrencilerin başarısını artırmak için alınacak önlemler.

3.      LGS hazırlıklarının yapılması.

 

ALINAN KARARLAR:

1.      Okulumuz Örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitimi veren, aynı zamanda yabancı dil programı uygulayan proje İmam Hatip Ortaokuludur. Okulumuz 2. Yılını yaşamakta olup sadece 5. ve 6. Sınıf öğrencilerine hizmet vermektedir.  Öğrencilerimiz okulumuza, akademik sınav ve mülakatlarla alınmaktadır. Hafızlık programına girmek isteyen öğrenciler için Akademik sınav ve Yaz Kursları, Yabancı Dil Programına girmek isteyen öğrencilerimiz için de akademik sınav ve yabancı dil kursları sonunda yapılan mülakatlarla okula girmeye hak kazanmaktadır. Öğrencilerimizi, okula giriş aşamasında bilişsel ve duyuşsal gelişimleri takip edilmektedir. Tüm anlatılanlar ışığında; öğrencilerimiz akademik yönden hazır bulunuşluluğu yüksek gelmesi beklenmektedir/öngörülmektedir. Ancak okulumuza girmeye hak kazanan öğrencilerin ilkokul alışkanlılarının devam etmesi, öğrenim yaşamı boyunca tek bir ölçme değerlendirme sistemine tabi olması, aile ve ilkokul öğretmen bütünlüğü/kaynaşması öğrenciler üzerinde olumsuz etkiler oluşturmaktadır. Bu olumsuzlukları söndürme adına rehber öğretmenler eşliğinde oryantasyon eğitimleri önem kazanmaktadır. Sağlıklı bir oryantasyon eğitimin ardından, öğrencilerin tek tip ölçme sistemiyle değerlendirilmeyerek alternatif ölçme araçlarının da kullanılması gerektiğinin kurul olarak farkındayız. Kurul olarak şunu rahatla ifade edebiliriz, öğrencilerimiz akademik durumları diğer okullara nazaran daha iyi ölçüdedir, buna rağmen yazı yazma alışkınları bulunmamaktadır, öz disiplinleri olsa dahi ödev sorumluluklarını almak isteyen öğrenci sayımız azdır. Bazı öğrencilerimiz ödev sorumluluğundan kaçmak için ailelerini kullandıkları görülmektedir.  Aileler ise öğrencilerin ödev sorumluluklarını yerine getirmesinde yeterince destek verememektedir. Bazı ailelerimiz ise öğrencinin üstlendiği sorumluluğun fazla olduğunu düşünerek öğretmenden bağımsız hareket etme kararı veya öğretmenlerin öğretim metotlarına eleştirme yoluna kadar gitmektedir. Bu anlatılanlara çözüm olarak aşağıda belirtilen çalışmalar yapılabilir.

·        Veli toplantılarını artırma.

·        Aile buluşmaları gerçekleştirme

·        Öğretmen ve veli gezileri planlama.

·        Okul yönetiminin sürece daha fazla dâhil edilmesi

·        Öğrencilere öz disiplin kazandırma çalışmaları.

·        Okulda deneme sınavları yapma. Sınavda başarılı olan öğrencileri motive edici hediyeler verme. En son yapılan sınavdaki okul durumu şu şekildedir.

 

 2. Okulumuzda öğrenci başarısını artırma adına alınacak tedbirleri sıralamamız gerekirse;

·        Türkçe öğretmeni Songül YAPAR: Öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlılarını kazandırmamızda fayda var. Okuduğunu anlamaları, yeni nesil soruları daha rahat çözmelerini sağlayacaktır. Ayrıca öğrencilerin kendilerini ifade edebilecekleri ortamlar oluşturmamız gerekmektedir. Örneğin "Mümkün" projesi kapsamında yaptığımız etkinlikler bunlara iyi bir örnek olabilir. Belki eskimiş bir metot olarak görünse dahi mektup kardeşlikleri oluşturmak, geleceğe not bırakmak veya kompozisyon çalışmaları yapmak öğrencilerinin gelişimine katkı sağlayacağı düşüncesindeyim.

·        Fen Bilimleri Öğretmeni Merve Zülal VEZİROĞLU: okulumuzun laboratuar imkânı olması bizim için bir kazanç. Öğrencilerimizi öğretim aşamasında sadece tek duyu organına hitap etmektense, farklı duyu organları ile derslere katılmasını sağlamakta fayda görüyorum. Anlattığım konuları somutlaştırmak öğrencilerimizdeki öğrenmenin kalıcı olacağı kanaatindeyim.

·        Matematik Öğretmeni Merve AKKAYA: Matematik dersinin öğrenilmesindeki en büyük zorluk öğrencilerin tekrar yapmamasından kaynaklanmaktadır. Öğrencilerimize dersi destekleyici ödevler verilmesi konu pekiştirmesi açısından önemli olduğunu düşünmekteyim. Kendi dersimin ölçme değerlendirme sistemini de mutlaka klasik usul diye tabir ettiğimiz bir sınav oluşturmakta fayda görüyorum.

·        İngilizce Emine BAŞKESER: Öğrencilerimizin dil becerileri iyi olduğunu düşünüyorum. Öğrencilerimize drama etkinlikleri ve oyunlarla daha kalıcı bir dil öğretimi olacağı düşüncesindeyim. Aynı zamanda okulumuzun farklı projelere dâhil olması için çaba içindeyiz. Öğrencilerimizin farklı platformda yer almaları onların ufkunu açar kanaatindeyim.

 

3. Okulumuz LGS hazırlıkları 7. Sınıftan itibaren başlayacaktır.