Bir Deneme Sınavının Bireysel Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

Bir Deneme Sınavının Bireysel Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

 

Bir Deneme Sınavının Bireysel Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

 

26.10.2024 192

 

Bir Deneme Sınavının Bireysel Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

* Ders ders yanlışlar işaretlenir.

* Neden yanlış yapıldı sorusuna cevap aranır

A) Konu Yeterince Anlaşılmamış

Yapılacak Çalışma: Konuya geri dön, genel tekrarla cevabı bul, aynı konu ile ilgili farklı sorular çözerek pekiştirme çalışması yap.

B) Soru Anlaşılmamış.

Yapılacak Çalışma: Soruyu nasıl anlamışım. Soru neyi soruyor, ne istiyor. Üzerinde düşün, arkadaşına, ailene sor. Yine anlayamazsan öğretmenine sor. Gerekli durumlarda konuyu kısaca tekrar et.

C) İki Şık Arasında Kalınmış Ve Yanlış İşaretlenmiş.

Yapılacak Çalışma: Eğer bu şekilde yapılan yanlış  sayısı çoksa (4den çok) sonraki  denemelerde böyle soruları boş bırakıp gereksiz yanlışların önüne geçilir. Ayrıca sınav sırasında bu tür sorular üzerinde çok durmayıp işaretleyip vakit kalırsa yeniden değerlendirilebilir. Böylece süreyi de verimli kullanmış olursun.

D) Süre Azaldığı İçin Hızlı Ve Dikkatsiz Bir İşaretleme Yapılmış Ya Da Temel Bilgi Olmadan Tahmin Yoluna Gidilmiş.

Yapılacak Çalışma: Böyle durumlarda işaretleme yapmak hiç doğru değil. Yanlışlar doğrulardan götürdüğü için son derece kaçınılması gereken bir davranış. Soruların hepsini işaretleme zorunluluğu yoktur. Yanlış olacağına boş olsun daha çok net olur. REHBERLİK SERVİSİNDEN randevu alınıp taktik ve teknik yardım alınabilir.

* Önceki denemelerle mukayese yapılıp ayrıntılı bir şekilde  ilerleme, gerileme durumu değerlendirilir. Varsa alınması gereken tedbirler, yapılacak özel çalışmalar tespit edilir. (Bu hususta yapılacak değerlendirme  danışman öğretmen ile yapılmalıdır)

* Bir sonraki deneme için ders özelinde ve genel deneme sıralaması için yakın ve uzak hedefler belirlenir. Bu çalışmanın en önemli faydası, çalışma ve güdülenme ile motivasyon ve özgüven bağlantılarını aktive etmesi, öğrenciyi iç ve dış uyaranların zararlı etkilerinden mümkün mertebe koruması şeklinde özetlenebilir.

 

* Ödüllendirme yapılır. Pahası az, faydası çok küçük ödüller (bir şarta bağlı olmamak kaydıyla)

söz konusu olabilir.

Bknz. Bir yolculuk esnasında verilen molalarda denk gelen küçük ilginç oyuncak ya da şekerleme örneği

* Böylece tüm bu çalışmalar tamamlandığında, öğrencilerimizin sonraki süreçte daha bilinçli, dikkatli, özgüvenli ve başarılı olmaları kaçınılmaz dır:)

 

#dahafazlabilgivedestekiçinrehberlikservisi#